Thaise mangosalade

Deze frisse salade combineert allerlei zalige vegetarische elementen uit de Thaise keuken. Tofu, noten, knapperige Aziatische groenten en een type fruit dat wereldwijd meer dan elk andere fruitsoort wordt gegeten: de mango. In sommige werelddelen gelooft men zelfs dat het geven van een mandje vol mango’s een gebaar voor vriendschap is. Hoe dan ook, met deze Thaise mangosalade zit je zeker helemaal goed.

Kook dit gerecht in 6 simpele stappen

1. Tofu voorbereiden

Neem de tofu uit de verpakking en snijd in blokjes van 2 cm.

2. Tofu bakken

Verhit een middelgrote koekenpan zonder olie op middelhoog vuur en rooster de cashewnoten 2-3 min. Neem uit de pan, zet opzij en verhit de pan opnieuw op middelhoog vuur. Voeg 1el olie, voorzichtig de tofu en 1 zakje sojasaus toe. Breng op smaak met peper, zet vuur middellaag en bak de tofu rondom goudbruin, in 3-5 min per kant. Schud de pan af en toe.

3. Groenten voorbereiden

Boen intussen de wortel schoon en rasp grof. Halveer en pel de ui, snijd een helft in zeer dunne halve ringen. Doe de wortel en gesneden ui in een kom. Gebruik de rest van de ui voor een ander recept.

4. Salade maken

Snijd de paprika in vieren, verwijder de kern en zaden en snijd in dunne reepjes. Voeg de paprika met de rode mizuna sla aan de kom toe en hussel om. Pluk korianderblaadjes en hak de steeltjes fijn. Pers de limoen uit. Schil en hak de gember grof.

5. Dressing maken

Doe koriandersteeltjes, 1/2 cashewnoten, 2el azijn (bij voorkeur rijstwijn), 3el olie, 2el limoensap, 1 pakje sojasaus, 1/2 gember en 1el suiker (bij voorkeur bruin) in een maatbeker. Pureer glad met een staafmixer. Voeg wat water toe zodat de dressing de consistentie van ongeklopte slagroom heeft. Breng op smaak met evt. meer gember, zout en peper.

 

 

 

Wil je de rest van de stappen weten ga via de button naar het recept.

 

Recept Thaise salade Zensitivity Noordwijk

 

  • 20 tot 30 minuten

  • eenvoudig

  • Calorieën 635 kcal, Vet 37.2 g, Eiwit 20.2 g, Koolhydraten 46.7 g
  • Soja, gluten en noten. Kan sporen van andere allergenen bevatten.

 

 

 

Gecreëerd door: Chef-kok Amanda Berne van Marley Spoon

Het leven is te kort om slecht te eten; simpele, verse ingrediënten – en een beetje zorg – is alles wat nodig is om iedere dag een goed gerecht op tafel te zetten.

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *